our heart

there's always another heart..

there's always another heart..

One day, the body asked the heart. When I’m hurt the doctor heals it but if you’re hurt then who will heal you? Then the heart said, I have to heal by myself. Is it because of that whenever someone is hurt, they have their own special way of healing it? Drinking, singing, releasing anger, laughing, crying, going to trips with friends and talking with them, and running in the marathon… or the worst thing, just ignoring that pain.

(My Lovely Sam Soon)

 

Nice analogy.

Maybe our heart has its on way to heal itself, or maybe there’d be some special medications from another heart to cure the pain. I believe in both.

Advertisements

Lines to Remember from Dawson’s Creek

These are nice lines  from Series Finale of Dawson’s Creek.

Lily :          what is a soulmate?

Dawson : It’s like a best friend but more. It’s like one person in the world who knows u better than anyone else.  It’s someone who makes u a better person. Actually, they don’t make u a better person, u do by yourself because they inspire u.  Soul mate is someone who u carry with u forever.  It’s the one person who knew u and accepted u and believed in u before anyone else did or no one else would.  And no matter what happens u will always love them.  Nothing could ever change that.  Understand?

Joey: Dreams aren’t perfect, Dawson. They come true, not free.

Dawson: Nicely put.

Joey: Someone famous said it.


Jen: Hi, Amy, it’s mom. Well, by the time you see this, I won’t be here anymore, and I know how much that sucks, for both of us. So seeing as how I won’t be around to thoroughly annoy you, I thought I would give you a little list of the things that I wish for you. Well, there’s the obvious. An education. Family. Friends. And a life that is full of the unexpected. Be sure to make mistakes. Make a lot of them, because there’s no better way to learn and to grow, all right? And, um, I want you to spend a lot of time at the ocean, because the ocean forces you to dream, and I insist that you, my girl, be a dreamer. God. I’ve never really believed in god. In fact, I’ve spent a lot of time and energy trying to disprove that god exists. But I hope that you are able to believe in god, because the thing that I’ve come to realize, sweetheart… is that it just doesn’t matter if god exists or not. The important thing is for you to believe in something, because I promise you that that belief will keep you warm at night, and I want you to feel safe always. And then there’s love. I want you to love to the tips of your fingers, and when you find that love, wherever you find it, whoever you choose, don’t run away from it. But you don’t have to chase after it either. You just be patient, and it’ll come to you, I promise, and when you least expect it, like you, like spending the best year of my life with the sweetest and the smartest and the most beautiful baby girl in the world. You don’t be afraid, sweetheart. And remember, to love is to live.


Dawson: Yeah. This writer has decided it doesn’t matter how it ends… because fiction is fiction, and for the first time, in a long time… [Sighs] My life is real. It doesn’t matter who ends up with who. Because in some unearthly way… it’s always gonna be you and me.

Joey: Soul mates.

Dawson: What we have goes beyond friendship, beyond lovers. It’s forever.


Hadapi Keadaan tanpa Harus Benci Keadaan

percakapan online sore hari di kala hati remuk redam selesai bimbingan skripsi :

kenshibatosai (2/23/2009 3:01:05 PM): Emg ikhlas yg bnr2 tuh gmana?
xxxxx (2/23/2009 3:01:46 PM): hadepin keadaan,..tanpa harus benci keadaan,.
xxxxx (2/23/2009 3:02:22 PM): yang gw liat sekrng,.lo benci keadaan lo yang sekrg ini,.lo benci sama perasaan lo saat ini,.
xxxxx (2/23/2009 3:04:05 PM): gw yakin lo tuh ce huebat,

i feel blue today,,

karena mimpi yang gak jelas, dan karena ngantuk yang tak tertahankan.

buka account ebuddy, ketemu temen2 di dunia maya, dan bertukar-tukar cerita. awalnya lumayan untuk ngisi waktu sambil nunggu pembimbing skripsiku di bangku ruang tunggu kantornya.ketawa2 dan lumayan ngurangin ngantuk yg luar biasa tadi siang.

selesai bimbingan, aku tambah lemes, bener2 feeling blue. ya Allah, kyanya aku ngerasa bener2 pengen ngilang beberapa waktu aja.aku pengen sendirian, gak pengen berinteraksi dgn siapapun. aku ngerasa seakan gak punya energi untuk melakukan apapun.

yah, gak perlu panjag lebar lah aku ngejelasin semua kenapa aku tiba-tiba down selesai bimbingan.semua yg pernah ngerjain skripsi pasti tau lah.fyuhhhhhh….

trus, lanjut ke ebuddy dan ceting dgn satu temen yang baik dan bijak. ngelanjutin obrolan yg udah ngalor ngidul dari tadi pertama kali ceting.dia paham apa yg aku rasain saat ini, tentang perasaanku yang selama ini kyanya membelit.tentang usahaku untuk bisa menjadi ikhlas atas semua hal menyakitkan yg terjadi.

ya, dia bilang itu tadi.. “hadapi keadaan tanpa harus benci keadaan”

setelah itu aku sadar banget, selama ini aku secara gak sadar membenci keadaanku.aku selalu mengeluhkan perasaanku, dll.

aku jadi sadar, untuk bisa ikhlas, bukan lari dari kenyataan.tapi hadapi dengan dada membusung dan hati yang lapang.jadi pemain yang sportif yang masih menyalami lawannya meskipun kalah.jangan pernah lagi bertanya, “kenapa Tuhan?” karena yang punya jawaban cuma hati ku sendiri. karena skenario ini sudah dirancang Tuhan, dan aku manusia hanya bisa menjalani dan berusaha yang terbaik.

ingat kata2 temenku itu, aku jadi merasa buruk banget karena selama ini ternyata apa yang aku bangga-banggakan, bilang berusaha ikhlas, tapi ternyata gak seperti apa yang terlihat orang.

yah,aku berterima kasih karena masih ada orang-orang yang mau peduli dan berusaha menyadarkan aku.

ingat kata2 itu juga aku jadi bersemangat lagi sedikit soal skripsiku yang tadinya aku ngerasa blue banget,down,mess up ya jadi sedikit berpikirlah untuk bersikap lebih dewasa dan sportif..dan pastinya aku harus menjadi cukup kuat untuk menjadi tumpuan diriku sendiri, karena aku yakin banyak orang terutama orang tua ku yang mengharapkan yang terbaik dariku. aku gak boleh nyerah hanya karena kepusingan-kepusingan yang (nyatanya) memang aku buat sendiri, aku harus kuat, aku harus hadapi ini.

“hadapi keadaan tanpa harus membenci keadaan”

mudah2an aku adl perempuan hebat seperti yg temenku bilang. aminnn.

Wanita Cantik

Wanita cantik melukis kekuatan lewat masalahnya..

Tersenyum saat hati tertekan, tertawa di saat hati sedang menangis..

Memberkati di saat terhina, mempesona karena mengampuni..

Wanita cantik, mengasihi tanpa pamrih dan bertambah kuat dalam doa dan pengharapan..

(source : unknown, sent by ygf 085659xxxxx, 16/09/08))

*mudah-mudahan itu sayah!*

hehehe.. 😛